21.5.06

6nnelik koht

"Gembira loka" - gembira t2hendab 6nnelik ja mida t2pselt loka t2hendab, seda ma tegelikult ei tea..
Igatahes tegemist on Yoyga loomaaiaga. K2isime seal t2na hommikul - n2e pea 10 kuud juba siin elanud ja m6tlesime, et enne lahkumist tuleb ikka 2ra k2ia.
Ja teate mis?
Mis teeb loomaaiast 6nnetu koha, kus vaestest puuris loomakestest kahju hakkab?
Kliima. Kui uhked troopilise kliima loomad on majutatud p6hjamaisesse talve betoonseinte vahele. Igatahes siin ma vaatasin neid elevante, kaelkirjakuid, tiigreid jms hoopis teise pilguga - t6si nende eluruum on m2rgatavalt kitsam kui vabalt rohtlas keksides, kuid v2hemasti pole neil kylm.
See on Yogya loomaaia uhkus - suur valge tiiger, kes elab kaugelt suurimas puuraias ja kes parasjagu oli saanud k2pad ligi mingile suurele linnule.

Need on Indoneesia ainuomandid - Komodo draakonid.

Aga see orangutan n2gi kyll pisut kummastavalt 6nnetu v2lja.

3 Comments:

Blogger Reede said...

Olen New Yorgi loomaaedade usin külastaja - mul on neist loomadest kahju, aga ma ikka ja jälle tahan neid vaadata.

8:06 AM  
Anonymous Anonüümne said...

Loka peaks olema tulnud sanskriti keelest ja tähendama maailma või kohta. "Õnnelik maailm" siis ilmselt.

10:21 PM  
Blogger HM said...

jah, indoneesia keeles yldse paljud s6nad on sanskriti tyvega. Vaatasin j2rgi, s6nastik annab ka kaks vastet - maailm ja koht.

1:47 PM  

Postita kommentaar

<< Home