23.12.05

Jõulud Jaaval

Võiks arvata, et valdavalt moslemitega asustatud saarel (nagu Jaava seda on) jõule eriti ei tähistada. Aga võta näpust! Indoneesias on 5 ametlikku religiooni ja kõigi pühasid tähistatakse üsna innukalt ja ühiselt. Nii et 25 detsember on nt kõigis koolides vaba päev. Nojah, sel aastal ju suurt vahet pole, sest see on nagunii pühapäev.

Kõik poed, mis kuu aega tagasi kutsusid ostlema Idul Fitri (ramadaanikuu lõpupäeva) puhuks, on nüüd täis kuuski, jõuluvanasid, lund ja muidugi jõululaule. Jõululaule lastakse mitmetes keeltes, nii et olen kuulnud Tannenbaumi jms, kõige popimad on siiski Mariah Carey jõuluballaadikesed.


Meie jõuluplaanid on üsna tagasihoidlikud. Maja dekoreerimine on piirdunud sellega, et ostsin uued kardinad (Ibu muidugi natuke mossitas, et ma tema disney kiisudega kardinad maha võtsin - aga ta sai sellest üle, kui ma lubasin, et Indoneesiast lahkudes ma neid uusi kardinaid kaasa ei võta:). Teiseks ma meisterdasin üsna edeva küünla - sulatasin paki küünlaid jämeda bambustoru sisse ja lisasin pisut sandlipuu õli. Küünal on ka väga hea selleks puhuks kui tugevate vihmahoogude ajal (ja neid on üha sagedamini) elekter ära läheb.. Kingitused on ka..

Jõulu esimesel pühal ma tahan naabrid külla kutsuda. Jõulukoogi proov oli juba ära, ja see läks üsna edukalt. Pühapäevaks on plaanis kartulisalat, paneeritud kanalfilee ja õunakook. Väga hea meelega sööks jõulude ajal ahjukartuleid sealihaga... aga et ma ahju niigi laenasin küla pealt, siis ma ei tohi selles muidugi sealiha küpsetada - pole halal, ja laenatud ahjus sealiha küpsetamine lõppeks arvatavasti ahju ära viskamisega omaniku poolt.. Nii et ma jään seekord kanafilee juurde.

24. detsembri õhtuks aga sõidame Solosse. Seal toimub valitud darmasiswalaste jõulupidu - peamiselt poolakad, tsehhid, slovakid ja mehhiklased. Usutavasti saab tore olema ja taolised peod, nagu kogemus ütleb, saavad alustatud slaavlaste viinaga ja lõppevad mehhiklaste salsaga..

Häid jõule kõigile!

Selamat hari Natal!